(۵-۲۰/۴)
(۱۹/۴-۴۰/۳)
(۳۹/۳-۶۰/۲)
(۹۵/۲-۸۰/۱)
(۷۹/۱-۱)
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
روشها و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها:
تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار (اس پی اس اس) و در قالب آزمون های آمار توصیفی شامل (میانگین، انحراف معیار برآورد میانگین) و در بخش آمار استنباطی نیز از (آزمون t مقایسه ی میانگین با عدد ثابت) استفاده می گردد.
دراین پژوهش میانگین حاصل ارزیابی داوران درخصوص چند رسانه ای هادر ابعاد مختلف باعددمبنای۳ مقایسه گردیده است.درطیف۵ ارزشی لیکرت۳ برابربا میانگین بوده وبه این صورت فرض شده است که اگرازنظرداوران میزان رعایت یک شاخص درحد متوسط،کم وخیلی کم بوده است وضعیف، رعایت آن نامطلوب فرض شده است.به عبارت دیگرآزمون t مقایسه میانگین باعدد ثابت برای مامشخص می کندکه آیا ازنظرداوران میزان رعایت هرکدام ازمعیارها وشاخص ها ازمتوسط بیشتر می باشدویا کمترویا درحدو اندازه متوسط.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه فصل چهارم:
در این فصل نتایج تجزیه و تحلیل داده های پژوهش در دو قسمت ذکر می گردد. ابتدا نتایج مربوط به ابعاد ۱۵ گانه، به تفکیک شرکت و پایه ارائه می گردد. سپس، نتایج مربوط به شاخص های ۱۵ گانه به طور کلی یعنی:
۱-بعد محتوا،۲-رهیابی و ردیابی،۳-طراحی آموزشی،۴-چندرسانه ای۵-بعد فنی،۶-خلاقیت،۷-تعامل و ارتباط گروهی،۸-ارزشیابی،۹-پشتیبانی،۱۰- اصول هفت گانه ی مایر،۱۱-فعال بودن،۱۲-متفکرانه بودن،۱۳-تراکمی بودن،۱۴-یکپارچه بودن،۱۵-هدفدار بودن.
گزارش می گردد؛ و از اشاره کردن به نام شرکت ها خودداری شده است تا بر له یا علیه شرکتی تبلیغی صورت نگیرد.
سؤال شماره ۱
در طراحی نرم افزارهای آموزش درس ریاضی پایه اول ابتدایی تا چه اندازه «اصول تولید محتوا» رعایت گردیده اند؟
بر اساس استانداردهای ارزشیابی چندرسانه ای های آموزشی در نظر گرفته شده در این پژوهش، یکی از اجزاء مهم که می بایست در ارزشیابی این چندرسانه ای ها لحاظ شود اصول تولید محتوا می باشد به منظور سنجش این شاخص ها ۱۹ مورد در نظر گرفته شد.
جدول (۱-۴): بررسی میزان رعایت اصول «تولید محتوا» در چند رسانه ای های آموزش ریاضی پایه اول
اولویت بر اساس
c.v
c.v
Sig
t
انحراف معیار
برآورد میانگین
میانگین
سؤال
ردیف
۱
۹۶/۱
۰۰/۰