۱۱۹/۰-
۷۱/۱-
۰۸۸/۰
۲۸۲/۰
۰۸۰/۰
۶۳/۵
۱۹۵،۳
Ns
انگیزه پیشرفت
دختر
۰۸۲/۰-
۱۸/۱-
۲۴۰/
Ns
N=384
همانطور که نتایج جدول فوق نشان می دهد بین متغیر باورهای هوشی (دانشجویان دختر) و کارآفرینی آنها رابطه خطی معنادار در سطح p≤ ./۰۵ وجود دارد و رابطه خطی معناداری بین متغیرهای عزت نفس و انگیزه پیشرفت دانشجویان مشاهده نشد. این تحلیل نشان داد باورهای هوشی توانایی پیش بینی ۸ درصد از واریانس کارآفرینی دانشجویان دختر را دارد.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
در این فصل پس از ارائه خلاصه پژوهش، به بحث و نتیجه گیری، بیان محدودیت ها و ارائه پیشنهادات پرداخته ایم.
خلاصه پژوهش
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورهای هوشی، عزت نفس و انگیزه پیشرفت با کارآفرینی دانشجویان انجام شد. جامعه آماری در این پژوهش دانشجویان پسر و دختر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد مرودشت بود. که با بهره گرفتن از شیوه نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحلهایی ۴۰۰ دانشجو(۲۰۰ پسر و ۲۰۰ دختر) ، به عنوان نمونه انتخاب شدند که ۱۶ پرسشنامه برگشت داده نشد. در نتیجه تجزیه و تحلیل داده ها با ۳۸۴ نمونه ی آماری صورت پذیرفت. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های باورهای هوشی بابایی ، آزمون عزت نفس روزنبرگ، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و پرسشنامه کارآفرینی پارسونز استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی(میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی( ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد بین باورهای هوشی، انگیزه پیشرفت و عزت نفس با کارآفرینی رابطه مثبت و معنادار وجود دار. همچنین بین باور های هوشی با کارآفرینی دانشجویان(پسر و دختر)رابطه مستقیم و معنادار و بین انگیزه پیشرفت دانشجویان پسر با کارآفرینی آنها رابطه مستقیم و معنادار، مشاهده شد ولی بین عزت نفس دانشجویان دختر و انگیزه پیشرفت آنها با کارآفرینی رابطه معناداری مشاهده نگردید. نتایج تحلیل رگرسیون نیز حاکی از قدرت پیشبینی باورهای هوشی، عزت نفس و انگیزه ی پیشرفت برای متغیر کارآفرینی بود و باورهای هوشی، عزت نفس و انگیزه ی پیشرفت دانشجویان پسر قدرت پیش بینی معناداری برای کارآفرینی آنها داشتند. همچنین متغیر باورهای هوشی دانشجویان دختر نیز قدرت پیش بینی معناداری برای کارآفرینی آنها داشت.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
بحث و نتیجه گیری
فرضیه اصلی پژوهش: بین باورهای هوشی، عزت نفس و انگیزه ی پیشرفت با کارآفرینی رابطه معنادار وجود دارد.