۳۸۸
۱۴۵/۰
۰۶۹۶/۰
۰۲۴۱/۰
۱۶۳۳/۰
متوسط
تعهد مستمر (CC)
۳۹۸/۲-
۳۸۸
۰۱۷/۰
۰۹۰۳/۰-
۱۶۴۶/۰
۰۱۶۱/۰-
نامناسب
قصد خرید مجدد (RE)
۰۵۷/۱۳
۳۸۸
۰۰۰/۰
۵۷۸۴/۰
۴۹۱۳/۰
۶۶۵۵/۰
مناسب
وفاداری به برند (BL)
۵۳۰/۰
۳۸۸
۵۹۶/۰
۰۲۴۴/۰
۰۶۶۱/۰
۱۱۴۹/۰
متوسط
همانطور که در جدول ۴-۱۰ مشاهده می شود مقدار ضریب معناداری (Sig) برای متغیرهای ارزش درک شده، ارزش ویژه درک شده، کیفیت درک شده، رضایت از برند، اعتماد به برند، تعهد مستمر و قصد خرید مجدد، از مقدار = ۰٫۰۵ α کوچکتر است، لذا برای این متغیرها فرض صفر مبنی بر اینکه مقدار میانگین متغیر برابر با ۳ است، تأیید نمی گردد. از طرفی دو عدد نشان داده شده در ستون مربوط به فاصله اطمینان ۹۵ درصدی (حد بالا و پایین) حاکی از آن است که این مقادیر برای متغیرهای ارزش درک شده، ارزش ویژه درک شده، کیفیت درک شده، رضایت از برند، اعتماد به برند و قصد خرید مجدد مثبت است. مثبت بودن حد پایین و بالای این فاصله بیانگر این نکته است که میانگین این متغیرها بیشتر از عدد ۳ است. از طرفی منفی بودن دو عدد مربوط به ستون فاصله اطمینان ۹۵ درصدی برای متغیر تعهد مستمر نشاندهنده این است که میانگین این متغیر کمتر از عدد ۳ است. با این وجود در هر یک از دو گروه فوق اختلاف میانگین نسبت به عدد ۳ معنادار است با این تفاوت که در خصوص گروه اول این مقدار مثبت است که حکایت از «وضعیت مناسب» این متغیرها از دید پاسخ دهندگان به پرسشنامه دارد و در خصوص گروه دوم (یعنی متغیر تعهد مستمر) این مقدار منفی است که نشان دهنده «وضعیت نامناسب» این متغیر از دید پاسخ دهندگان است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
از طرفی در خصوص متغیرهای تعهد عاطفی و وفاداری به برند با توجه به اینکه ضریب معناداری (Sig) بزرگتر از مقدار = ۰٫۰۵ α است، لذا اختلاف میانگین این متغیرها نسبت به عدد ۳ معنادار نمی باشد. به عبارت دیگر وضعیت کلی این متغیرها از دید افراد نمونه در حد متوسط (عدد ۳ وسط طیف لیکرت) است.
با توجه به آماره t به دست آمده برای همه متغیرها، متغیر کیفیت درک شده دارای بهترین وضعیت بوده، پس از آن به ترتیب متغیرهای اعتماد به برند و رضایت از برند قرار دارند. متغیر تعهد مستمر نیز بدترین وضعیت را به خود اختصاص داده است (به عبارت دیگر پاسخ دهندگان در خصوص این متغیر بیشتر گزینه های کمتر از ۳ را انتخاب کرده اند و تغییر برند گوشی برای افراد پاسخدهنده چندان دشوار نیست).
۴-۶-۲ «آزمون مقایسه میانگین دو جامعه»[۱۱۸]
اگر هدف بررسی تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق در دو جامعه (گروه) باشد، از آزمون مقایسه میانگین دو جامعه استفاده می شود. برای آزمون تساوی میانگین دو جامعه، لازم است ابتدا بررسی شود که آیا واریانس دو جامعه برابر است یا خیر. به عبارت دیگر آزمون تساوی واریانس ها مقدم بر آزمون تساوی میانگینهاست.
برای استفاده از آزمون مقایسه میانگین دو جامعه، وجود یک متغیر کمی و یک متغیر طبقه ای الزامی است. متغیر کمی همان متغیر وابسته و متغیر مورد مقایسه در دو جامعه است. ولی متغیر طبقه ای همان متغیر مستقل و متغیری است که جامعه ها را از یکدیگر متمایز می سازد. در این قسمت به منظور بررسی تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق در بین متغیرهای جمعیت شناختی دو بعدی از جمله جنسیت از آزمون مقایسه میانگین دو جامعه استفاده می شود. فرضیات این آزمون به شرح زیر است: