۵٫۷۶-
ادبیات و روان شناسی
۷۱٫۴۲
۶۲٫۹
۸٫۵۲
مدیریت
۲۸٫۵۷
۶۲٫۹
۳۴٫۳۳-
کل
۶۲۸٫۵۳
همان طوری که در جدول ۴-۲۶ ، ملاحظه می شود ، مینیمم فراوانی قابل قبول برای کتابخانه ها ، ۶۲٫۹۰ ، می باشد . بر همین اساس ، در استاندارد نیروی انسانی ، کتابخانه علوم پایه با ۳۷٫۱+ ، کتابخانه مرکزی و تربیت بدنی با ۲۲٫۸۱ + و کتابخانه های ادبیات و روان شناسی و فنی و مهندسی در بالاتر از مینیمم فراوانی مورد انتظار قرار دارند. اما کتابخانه های مدیریت ، الهیات ، دامپزشکی ، حقوق و علوم سیاسی و مامایی و پرستاری در زیر مینیمم فراوانی مورد انتظار قرار گرفته اند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
معیار معناداری این آزمون با توجه به تعداد محدود کتابخانه ها ، ۰٫۰۲ در نظر گرفته شده است . بر همین اساس ، نتیجه آزمون بی معناست . عدم معناداری به این مفهوم است که کتابخانه های بررسی شده ، از نظر استاندارد ، اختلاف شدیدی با هم و یا برخی کتابخانه ها با مینیمم فراوانی مورد انتظار دارند . به همین دلیل ، کتابخانه های مورد بررسی برای رفع این اختلاف باید اقداماتی در راستای اصلاحات برای رسیدن به استاندارد انجام دهند.
استاندارد چهارم ( معنادار)
با توجه به جدول ۴-۲۷، مینیمم فراوانی قابل قبول برای کتابخانه ها ۷۱٫۶۰ می باشد. بر همین مبنا ، کتابخانه های کتابخانه های فنی و مهندسی ، مدیریت و حقوق و علوم سیاسی با ۱۱٫۷۴+ افزایش نسبت به مینیمم فراوانی قابل قبول از استاندارد بالاتر هستند و کتابخانه های ادبیات و روان شناسی ، تربیت بدنی و دامپزشکی با ۱۳٫۳۶- کمتر از استاندارد مورد نیاز هستند.
معیار معناداری برای این آزمون با توجه به تعداد محدود کتابخانه ها ، ۰٫۰۲ در نظر گرفته شده است . بر همین مبنا ، نتیجه آزمون با معناست . معناداری به این مفهوم است که کلیه کتابخانه ها در یک رنج کلی قرار دارند. به طوری که اگر میانگین پایین است ، همه کتابخانه ها ضعف دارند ، و اگر میانگین بالاست همه کتابخانه ها قوی هستند . به بیان دیگر ، اختلاف شدیدی بین کتابخانه های بررسی شده در استاندارد وجود ندارد .
آنالیز آزمون
Chi-Square
۱۴٫۳۰۷
df
۹
Asymp. Sig.
۰٫۱۱۲
مینیمم فراوانی قابل قبول ، ۷۱٫۶۰ می باشد.
جدول ۴-۲۷ ، آزمون دو جمله ای برای بررسی شاخص استاندارد چهارم.