پاسخگویی
علاقه مندی به فراهم ساختن خدمت مناسب و در کل کمک به مشتریان، احساس مسئولیت کردن (ریاحی و الوانی، ۱۳۸۲: ۴۳)
استفاده از نظرات ارباب رجوع، تمایل به حل سریع مشکلات ارباب رجوع (عالی، ۱۳۸۱: ۷۰)
خدمات پشتیبانی
فرآیندی است که بطور غیرمستقیم و با تأمین منابع مورد نیاز فرآیندهای اصلی در جهت تأمین نیازها و انتظارات مشتری های نهایی عمل می کند.
رابط کاربر
رابط کاربر نقش اصلی تعامل بین کاربر با نظام رایانه ای را برعهده دارد و از اهمیت فراوانی در فرایند جستجو و بازیابی اطلاعات بر خورداراست (عباس پور، ۱۳۸۵).
رابط کاربر محیطی در نظام های رایانه ای اعم از سایت ها، پایگاه ها، نرم افزارها و مانند آنها که میان ماشین و کاربر تعامل ایجاد می کند، یعنی انتقال اطلاعات از کاربر به نظام و بالعکس (یوو[۲۳]، ۲۰۰۲).
انعطاف پذیری
یعنی نرمافزار با توجه به سطح مهارت، ویژگی ها و نیازها، راه های مناسبی را برای رسیدن پاسخ در اختیار می گذارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
سرعت
تنظیم فرایند ارائه خدمات جهت حذف اقدامات اضافی و تکراری
تحویل به موقع کالا یا خدمت (ریاحی و الوانی، ۱۳۸۲: ۴۱)
دقت
درستی و صحت در خدمات ارئه شده
تلاش مدیریت در جهت کاهش خطا ها(ریاحی، ۱۳۸۲: ۶۸)
تدابیر کنترلی و پیشگیرانه برای جلوگیری از اشتباهات و مراجعات مکرر(خاکی، ۱۳۷۹: ۲)
سادگی[۲۴]
سادگی عبارت است از درجۀ توافقی که افراد مختلف در روشن بودن معانی مفهوم دارند.
کیفیت
کیفیت عبارت است از مجموعه جنبه ها و ویژگی های یک فرآورده یا خدمت که عامل تعیین کننده ای برای پاسخگویی به نیازهای تصریحی و تلویحی از پیش تعیین شده به شمار می رود. این مجموعه، عواملی مانند ایمنی، نحوه کار، قابلیت اتکا، به موقع بودن، ارزشمندی و کارایی یک فرآورده یا خدمت و همچنین فعالیت های مربوط به تولید آن را در برمی گیرد (زمردیان، ۱۳۷۳: ۴۰).
فصل دوم: ادبیات پژوهش
-
- بخش اول: مبانی نظری متغیرها (سیستم جامع یکنواخت کالا، فرایند تهیه و تدارک کالا، رضایتمندی کاربران)
-
- بخش دوم: پیشینه تحقیق
-
- چارچوب نظری تحقیق
-
- مدل مفهومی تحقیق
نمای کلی سیستم جامع یکنواخت کالا
این سیستم که در مقایسه با نرم افزارهای فنی و بازرگانی بین المللی به عنوان یکی از پیچیده ترین سیستم ها محسوب میگردد، تماما توسط کارشناسان و متخصصین ایرانی در صنعت نفت طراحی، ساخت و پیاده سازی شده است.
مشخصات کلی و زیرسیستم های این سیستم به قرار زیر میباشد:
-
- تعداد زیرسیستم های طراحی شده: ۲۰ زیر سیستم اصلی
-
- تعداد برنامه های نوشته شده: متجاوز از ۳۵۰۰ برنامه به زبان نسل چهارم
-
- سکوی سخت افزاری آی بی ام مین فریم[۲۵] و قابل اجرا روی سایر ردهها و مارک های رایانه اعم از مینی و ریز رایانه
-
- سکوی نرم افزاری: AD/Advantage
-
- پیاده شده در انبارها: متجاوز از ۱۲۰ انبار در سراسر کشور
-
- تعداد اقلام تحت پوشش (درحال حاضر): ۱۸۰۰۰۰۰ قلم
-
- تعداد ترمینال[۲۶]ها و PC[27] های کاربران: متجاوز از ۷۰۰ عدد
-
- ارزش سیستم درصورتی که ازخارج خریداری میشد: چند ده میلیون دلار
-
- هزینه ساخت سیستم توسط کارشناسان داخلی: چند ده میلیون تومان
-
- تعداد کارشناسان صنعت نفت درگیر در تجزیه و تحلیل طراحی، ساخت و پیاده سازی: ۳۵ نفر
-
- پیاده سازی توسط متخصصین صنعت نفت[۲۸].
لازم به توضیح است که بخش بعدی این فصل، قسمتی از شماره دویست و ششم نشریه مشعل[۲۹] از انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با عنوان “برقراری سیستم رایانهای یکنواخت تدارکات و امور کالای صنعت نفت (یک گام بلند در راه روزآمدسازی)” است.