افزایش روحیه مشتری مداری از طریق افزایش تعهد سازمانی کارکنان که به نوبت خود این تعهد از طریق توانمندسازی ساختاری افزایش می یابد.
مدیران و کارکنان بانک
۳
مشتری مداری
افزایش روحیه مشتری مداری از طریق افزایش رضایت شغلی کارکنان که به نوبت خود این رضایت شغلی از طریق توانمندسازی ساختاری افزایش می یابد.
مدیران و کارکنان بانک
۴
مشتری مداری
افزایش روحیه مشتری مداری از طریق افزایش توانمندسازی روانشناختی کارکنان که به نوبت خود از طریق توانمندسازی ساختاری افزایش می یابد.
مدیران و کارکنان بانک
۲-۵-۵ پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی
به خاطر اهمیت بحث توانمندسازی ساختاری و روانشناختی در جریان بلوغ کارکنان پیشناد میشود در تحقیقات بعدی به ارائه یک مدل ترکیبی از توانمندسازی ساختاری و توانمندسازی روانشناختی پرداخته شود که ما در این تحقیق به صورت خلاصه بیان کردیم.
در تحقیقات آتی رابطه بین هریک از متغیرهای رضایت شغلی، تعهد سازمانی و توانمندسازی روانشناختی با مشتری مداری سنجیده شود.
در تحقیقات آتی به ارائه مدل بومی شده توانمندسازی در سازمانهای ایرانی پرداخته شود.
ارزیابی جو و فرهنگ سازمانی برای انجام توانمندسازی .
۶-۵ محدودیت های پژوهش
از انجایی که تحقیق فعلی در حوزه علوم انسانی انجام گرفته است، امکان تأثیرگذاری برخی متغیرها که خارج از کنترل پژوهشگر است بر نتایج پژوهش دور از ذهن نیست. در این پژوهش نیز متغیرهایی مانند: جنسیت، سن، سابقه خدمت میتواند اثر گذار باشد.
جو فرهنگی حاکم بر بانک، به گونهای که برخی کارکنان در جواب دادن به پرسشنامه محافظه کارانه برخورد نمودند
فقدان درک یکسان و مشترک نمونه از متغیرهای تحقیق.
باتوجه به نو بودن بحث و عدم وجود پیشینه از آن در ایران در بحث مقالات، احتمال می رود که در بخش مبانی نظری تحقیق منابع کافی در اختیار نباشد.
یکی از محدودیتهای موجود محدودیت زمانی بود.
محدودیت دیگر امتناع کارکنان بانک از پر کردن پرسشنامه بود.
با توجه تعدد سوالات پرسش نامه استاندارد و یکنواخت بودن ان ها احتمال می رود که پاسخ دهندگان دچار خستگی مفرطی شوند و جواب های ان ها به بعضی از سوالات به صورت سرسری باشد.
منابع و مآخذ
منابع فارسی
ابطحی، سید حسین(۱۳۸۶): مدیریت منابع انسانی پیشرفته، تهران، انتشارات سمت.
احمدی، پرویز؛ صفری کهره، محمد و نعمتی، سمیه(۱۳۸۹)، توانمندسازی کارکنان، تهران، نشر مدرس.
آذر، عادل و مؤمنی منصور. ( ۱۳۷۹ ). آمار و کاربرد آن در مدیریت، تهران: انتشارات سمت، جلد اول.
ازکمپ(۱۹۹۰)، روانشناسی کاربردی، ترجمه ماهر، انتشارات آستان قدس رضوی.
استرون ، حسین (۱۳۷۷): تعهد سازمانی، مدیریت در آموزش و پرورش، دوره پنجم، شماره مسلسل ۱۷، ص ۷۴-۷۳٫
استـونـر، جیمـز، فریمـن، ادوارد آر : « مدیـریت »، ترجمه علی پارسائیان، سیدمحمداعرابی، تهران، مؤسسات مطالعات وپژوهشهای بازرگانی، ۱۳۷۵٫
اسماعیلی، کوروش (۱۳۸۰): تعهد سازمانی، ماهنامه تدبیر، شماره۱۱۲٫
اسکات و ژاف، (۱۳۷۵):تواناسازی کارکنان. ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، تهران، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت
الوانی، مهدی، مدیریت عمومی، نشر نی، چاپ۲، ویرایش دوم، تهران، ۱۳۸۸٫
بلانچارد ، کنت و جان پی کارلوس و آلن راندرلف ،(۱۳۷۹) ”سه کلید توان افزایی“ ، ترجمه فضل اله امینی،تهران : نشر فرا.
بلانچارد، کارلوس و راندرلف،(۱۳۷۸) ”مدیریت توانا سازی کارکنان“ ، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی،تهران : نشر مدیران
بدیعی،مینو،فایول وچندین اصل مدیریتی دیگر) ۱۳۸۸(.
بلانچارد، کارلوس، راندلوف(۱۳۸۴)، مدیریت توانمندسازی کارکنان، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی، تهران، نشر مدیران.