فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات ۸۳
۵-۱- نتیجه گیری ۸۴
۵-۲- پیشنهادات ۸۵
فهرست منابع ۸۶
فهرست شکل ها
شکل ۲-۱- شبکه حسگر بیسیم زیر آب دوبعدی ۱۹
شکل ۲-۲- شبکه حسگر بیسیم زیر آب سه بعدی ۲۰
شکل ۲-۳- شبکه حسگر بیسیم زیر آب سه بعدی با بهره گرفتن از AUVها ۲۱
شکل ۲-۴- نمونه ای از پوشش سراسری حسگرها ۲۳
شکل ۲-۵- پوشش مانعی الف)پوشش مانعی ضعیف ب)پوشش مانعی قوی ۲۴
شکل ۲-۶- نمونه ای از پوشش مانعی در فضای ۳ بعدی ۲۴
شکل ۲-۷- نمونه ای از پوشش جاروبی ۲۵
شکل ۲-۸- طبقه بندی مسائل کنترل توپولوژی ۲۶
شکل ۲-۹- الگوی استقرار مبنی بر نوار برای رسیدن به پوشش و اتصال ۲ تایی. ۲۷
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
شکل ۲-۱۰- چهار الگوی استقرار معروف حسگرها در محیط. (a) شش گوشه، (b) مربع، © متوازی الاضلاع و (d) شبکه مثلثی (با مثلث متساوی الاضلاع). ۲۷
شکل ۲-۱۱- فلوچارت الگوریتم ژنتیک ۳۰
شکل ۳-۱- محافظت چند AUV از یک ناحیه ۳۵
شکل ۳-۲- مدل حرکتی AUVها در فضای ۳ بعدی ۳۵
شکل ۳-۳- ساختار کروموزوم ۳۶
شکل ۳-۴- فاصله ی مطلوب یک گره از همسایگانش ۳۷
شکل ۳-۵- انتخاب به روش چرخ رولت ۳۹
شکل ۳-۶- انتخاب به روش تورنتمنت ۴۰
شکل ۳-۷- عملگر ترکیب دو نقطه ای ۴۱
شکل ۳-۸- نمودار درجه میانگین همسایگی نسبت به محدوده ارتباطی و تعداد گره ها ۴۳
شکل ۳-۹- محافظت از یک شی توسط چند AUV 45
شکل ۴-۱- ارتباط Aqua-sim با سایر بسته ها در NS2 51
شکل ۴-۲- میانگین درصد حجمی به دست آمده نسبت به تعداد AUV ها در محیط ۵۶
شکل ۴-۳- موضع گیری اولیه AUVها در محیط (آزمایش ۱) ۵۷
شکل ۴-۴- موضع گیری AUVها در محیط پس از اجرای شبیه سازی (الف) بدون کنترل درجه (ب) با کنترل درجه ۵۸
شکل ۴-۵- نمودار پوشش حجمی نرمال شده (الف) بدون کنترل درجه (ب) با کنترل درجه ۵۸
شکل ۴-۶- میانگین درجه همسایگی نسبت به گام زمانی (الف) بدون کنترل درجه (ب) با کنترل درجه ۵۹
شکل ۴-۷- میانگین مسافت طی شده نسبت به گام زمانی (الف) بدون کنترل درجه (ب) با کنترل درجه ۶۰
شکل ۴-۸- میانگین بهترین برازندگی گره ها نسبت به گام زمانی (الف) بدون کنترل درجه (ب) با کنترل درجه ۶۱
شکل ۴-۹- قرارگیری AUVها در محیط پس از شبیه سازی (از کار افتادن چند AUV) 63
شکل ۴-۱۰- نمودار پوشش حجمی نرمال شده نسبت به گام زمانی ( از کار افتادن چند AUV) 64
شکل ۴-۱۱- میانگین مسافت طی شده گره ها نسبت به گام زمانی ( از کار افتادن چند AUV) 64
شکل ۴-۱۲- میانگین درجه همسایگی گره ها نسبت به گام های زمانی ( از کار افتادن چند AUV) 65
شکل ۴-۱۳- قرارگیری AUVها در محیط پس از شبیه سازی )خطای مکان یابی( ۶۶
شکل ۴-۱۴- نمودار پوشش حجمی نرمال شده نسبت به گام زمانی (خطای مکان یابی) ۶۷
شکل ۴-۱۵- میانگین مسافت طی شده گره ها نسبت به گام زمانی (خطای مکان یابی) ۶۸
شکل ۴-۱۶- میانگین درجه همسایگی گره ها نسبت به گام های زمانی (خطای مکان یابی) ۶۸
شکل ۴-۱۷- میانگین مسافت طی شده نسبت به گام زمانی در دو حالت ، ۱=Pm و ۰٫۷=Pm 71
شکل ۴-۱۸- پوشش حجمی نرمال شده نسبت به گام زمانی زمانی در دو حالت ، ۱=Pm و ۰٫۷=Pm 71
شکل ۴-۱۹- میانگین مسافت طی شده نسبت به گام زمانی (مقایسه ی روش ها) ۷۲
شکل ۴-۲۰- پوشش حجمی نرمال شده نسبت به گام زمانی زمانی (مقایسه ی روش ها) ۷۲