مسیر

۱۹۸۳

تجربه، نوع شرکت و افشا

الف – سودخالص معنادارترین متغیر بود در حالی که روند درآمدها از لحاظ اهمیت در رده بعدی بود.

ب – قضاوت حسابرسان ‌در مورد افشا و اهمیت تحت تاثیر تجربه و نوع شرکت قرار می‌گیرد.

گابل و توپل

۱۹۸۷

ماکیاولی گری و رضایت شغلی

رضایت شغلی دارای ارتباط منفی معناداری با ماکیاولی گری می‌باشد.

سامسون، فر و پالهاس

۱۹۹۲

فرصت طلبی و ماکیاولی گری

افرادی که ماکیاولی گری بالایی دارند به احتمال زیاد از فرصت‌های بیشتری برای سرقت از دیکران استفاده می‌کنند.

شوم

۱۹۹۸

قضاوت حسابرس

حسابرسانی که موضع کنترل درونی دارند، جستجوی بیشتری برای کسب اطلاعات می‌کنند و اطلاعات ارائه شده مربوط را نیز در مقایسه با برونی ها، مربوط تر درک می‌کنند.

شلتون

۱۹۹۹

قضاوت حسابرس

تجربه اثر اطلاعات غیرمرتبط را کم می‌کند.

دلوگا

۲۰۰۱

انتخاب شغل و ماکیاولی گری

رهبرانی که ماکیاولی گری بالایی داشته اند، سازگارتر، انطباق پذیرتر و حتی کاریزماتیک تر هستند، اما گاهی از افراد زیر دست خود حمایت نمی کنند.

باربارا

۲۰۰۵

رفاه مالی و فشار مالی

متغیر تاثیر سلامت-مشکلات مالی می‌تواند یک مشخصه خوب برای ارزیابی رفاه مالی مصرف کننده باشد

دی زورت

۲۰۰۶

قضاوت محافظه کارانه و فشارپاسخگویی

حسابرسانی که زیر فشار ‌پاسخ‌گویی‌ بالاتری بودند ، قضاوت های محافظه کارانه تری درباره سطح اهمیت نموده اند.

تیلور

۲۰۰۶

جهت گیری گروهی،قضاوت حسابرسان

جهت گیری گروه خودی بر قضاوت حسابرسان اثر دارد و ابزارهای تصمیم گیری می‌تواند موجب کاهش اثراین سوگیری باشد.

ساکالاکی، ریچاردسون و تیپات

۲۰۰۷

فرصت طلبی اقتصادی و ماکیاولی گری

افرادی که ماکیاولی گری بالایی دارند، بیشتر درگیر حداکثر کردن منافع خود هستند و توجه کمتری به طرفین اقتصادی خود دارند.

گود بوی و مک کروسکی

۲۰۰۷

ماکیاولی گری و رضایت شغلی

جهت گیری های سازمانی و ماکیاولی گری، پیش‌بینی کننده های مهمی برای رفتارهای کارکنان و رضایت شغلی آن ها بوده است.

شیفر

۲۰۰۷

مسئولیت ‌پاسخ‌گویی‌ و قضاوت حسابرسان

الزامات ‌پاسخ‌گویی‌ موجب می شود که حسابرسان باتجربه ، تمایل عاطفی خود را به یک مشتری نادیده بگیرند.

سانسی و زایداموهد سانیوسی

۲۰۰۷

مشوق های عملکرد، تلاش و پیچیدگی کار

رابطه مثبت بین تلاش و عملکرد قضاوت حسابرسی در پیچیدگی کار بالا ضعیف است.

سی ان سی

۲۰۰۹

بازخورد عملکرد و اهمیت مشتری

یافته های تحقیق نشان داد که جنبه اخلاقی، قضاوت بیشتر در ارتباط با بازخورد مثبت و اهمیت مشتری است که هر دو این ها نسبت به سایر موارد

دیگر اهمیت زیادی داشته است.

هاقس و همکاران

۲۰۰۹

قضاوت حرفه ای، تردید حرفه ای، ریسک

. ارزیابی ریسک در حسابرسان تردیدگرا بهتر صورت گرفت در نتیجه قضاوت‌های حرفه ای بهتر داشتند. حسابرسان باتجربه تر نسبت به تغییرات ناصحیح در مانده حساب بیشتر حساس هستند. در نتیجه تجربه بالاتر حسابرسان مستقل به قضاوت‌های حرفه ای بهتری منجر می‌گردد.

کاتلین

۲۰۱۰

سن زنان، سطح تحصیلات، سطح درآمد

درآمد و تحصیلات بیشتر زنان با رفاه مالی آن ها در ارتباط بوده است.

هیولی

۲۰۱۲

عملکرد قضاوت حسابرسی، فشار زمان، مشوق های مالی

بر اساس یافته های اصلی این پژوهش انگیزه پاداش و محدودیت زمانی بر عملکرد قضاوت حسابرسی اثرگذار است.

تاکیاموهد اسکندر

۲۰۱۲

تلاش، فشارپاسخگویی، عملکرد قضاوت حسابرسی

بر اساس نتایج این تحقیق فشار ‌پاسخ‌گویی‌ و خودکارآمدی ارتباط مثبتی با عملکرد قضاوت حسابرس در سطح تلاش بالا دارد.

جدول ۲-۲- خلاصه تحقیقات انجام شده در ایران

براتی

۱۳۷۵

متغیرهای کمی و کیفی، قضاوت های حسابرسان، افشا

نسبت اقلام مورد قضاوت نسبت به متغیرهای فروش، سودناویژه، سودویژه، داراییها، ارزش ویژه و دارایی جاری مؤثر است. متغیرهای کیفی نیز اثر با اهمیتی بر سطح اهمیت دارند. سود ویژه مهمترین عامل مؤثر جهت جداسازی اقلام کم اهمیت و بااهمیت می‌باشد.

رحیمیان

۱۳۸۴

جهت گیری قضاوتی و قضاوت

برخی از روش های مورد استفاده در فرایند حسابرسی بر این موضوع دلالت دارند که حسابرسان با بهره گرفتن از این روش ها، به طور معقول می‌توانند تاثیر سوگیری های قضاوتی را در قضاوت های حرفه ای خود حداقل کنند.

وحیدی و راهداریان


فرم در حال بارگذاری ...

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل
محقق سال متغیرهای مورد بررسی نتایج
محقق سال متغیرهای مورد بررسی نتایج