آنچه که در این تحقیق ما بدان سر و کار داریم به طراحی و آموزش و طراحی ایستگاه کاری و ابزارها (آنتروپومتری و مهندسی) سر و کار دارد. که با طراحی و تغییر روشهای کاری سنتی شامل اتوماسیون و تخصیص وظیفه بین اپراتور و ماشین و نیز کنترل فاکتورهای فیزیکی همچون ازدیاد جمعیت مراجعه کنندگان، صدا و در محل کار برای کارایی بهتر و ایمنی کارکنان قابل دسترس است. بیتوجهی به اصول ارگونومیک در طراحی فضاهای کاری میتواند سلامتی کارکنان را با خطرات جدی مواجه ساخته و عملکرد کل سیستم را تحت تأثیر قرار دهد. به طوری که امروزه آسیبهای ناشی از شرایط کاری نامناسب از مهمترین تهدیدات علیه ایمنی شغلی کارکنان کارکنان محسوب میشود.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۶-۷-۲ بررسی راههای ارتباطی با مشتریان
زمانی که یک سازمان از به مشتری محوری سوق پیدا می کند، باید فرآیندها و رفتارهای مشتری محور را زیرساخت های جدید حمایت کنند. تغییراتی که همه دیوارها را فرو می ریزد، کارکنان را آموزش میدهد که بتوانند در محیط جدید کار تیمی انجام دهند. ارتباطات را تسهیل می کند، ابزار پیچیده اطلاعاتی بهکار میبرد تا تصمیمات مشتری محور گرفته شوند. ابزارهای اطلاعاتی به مدیران اجازه می دهد متوجه روندهایی که قبلا نمیدیدند بشوند، روابط بالقوه را کشف کرده و ارتباطات پنهان را شناسایی کنند.
در رویکرد سنتی، فروشنده محصولات سازمان را مدیریت می کند و مدیران سازمان، مسئول میزان فروش فعلی محصولات سازمان هستند. در حالی که در CRM فروشنده مشتریان سازمان را مدیریت میکند و مدیران سازمان مسئول پاسخگویی به رشد ارزشهای مورد نیاز این مشتریان در طی زمانی که سازمان به فعالیت خود ادامه می دهد می باشند. بنابراین همه مدیریت های یک سازمان فارغ از شرح وظائف خود در مدیریت رفتار با مشتری مسئولیت یکسان دارند.
CRM در پی حمایت از مشتریان در طول زمان، مدیریت بر یک سری تعاملات با مشتریان و سنجش میزان رضایت مشتری از محصولات گوناگون سازمان است (kim، ۲۰۰۹).
یکی از سادهترین راههای ارتباطی با مشترکین شرکت گاز همان قبوض صادره برای آنهاست. برای مشتریان بد حساب مهری بر روی قبوض زده میشود که راهی برای اخطار به آنها میباشد. میتوان اطلاعیهها و دیگر موارد را نیز از طریق قبض به سمع و نظر مشترکین رساند. البته در عصر کنونی ازتباطات میتوان از راههای ساده تری نیز استفاده کرد. هنگام ثبت نام شخص برای اشتراک گاز از ایشان شماره موبایل و نیز ایمیل دریافت میشود. یکی از سادهترین و کارامدترین راه ارتباطی را میتوان sms دانست. سیستمهای sms گروهی با نرخ های باصرفه در بسیاری از شرکتها به کار گرفته شده و به راحتی قابل خرید و استفاده آسان است.
پیشنهاد میشود برای هر دوره علاوه بر صدور قبض، شماره قبض و شناسه پرداخت و مبلغ پرداختی به نام مشترک، برای مشترکین sms شود. همچنین حق انتخابی به مشترکین داده شود، که اگر قبض گاز مصرفی خود را تنها با sms دریافتی و مراجعه به سایت و دیدن قبض به صورت آنلاین پرداخت میکنند و نیازی به دریافت قبض در محل را ندارند، تخفیفی برای آنها در نظر گرفته شود. اگر این روند ادامه پیدا کند در طولانی مدت بسیاری از هزینه های چاپ و پخش قبض کاسته میشود.
مابقی اطلاعیههای ضروری از جمله همان صدور اخطار برای قطع گاز، خبر برای وصل گاز مشترکین و مانند آن را نیز با پیام کوتاه موبایل به راحتی به مشتریان منتقل کرد. این سیستم میتواند به صورت گروهی ولی با نام مشترک فرستاده شود.
فصل هفتم
فصل هفتم: ارزیابی
جهت ارزیابی ابزار پیشنهادی باید به شاخصهای ارزیابی سایتها توجه کرد. شاخصهای ارزیابی سایتها به هفت دسته نمایش، محتوا، قابلیت دسترسی، پیمایش، تراکنش، امنیت و محرمانگی و بازاریابی تقسیم بندی میشوند. شرکتهایی هستند که این ارزیابی را به عنوان ارزیابی استانداردهای وب سایت انجام میدهند و راهکارهای لازم در جهت بهبود آن را پیشنهاد میکنند.
جهت ارزیابی روشی که برای اشتراک پذیری و فروش الکترونیکی گاز در شرکتهای گاز استانی پیشنهاد شد، شایسته است که از نظر چندین عامل مورد بررسی قرار گیرد.
قبل از بررسی جزییات عوامل موثر در ارزیابی سیستم پیشنهادی، گذر به این سیستم را تحلیل SWOT کردیم. تحلیل SWOT ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان است. پایه و اساس این ابزار کارآمد در مدیریت استراتژیک و همین طور بازاریابی، شناخت محیط پیرامونی سازمان است. حروف SWOT ابتدای کلمات Strength به معنای قوت ، Weakness به معنای ضعف، Opportunity به معنای فرصت و Threat به معنای تهدید است.
هر سازمانی در سطوح مختلف می تواند دارای برنامه باشد برای تغییر روش کار، در مرحله اول باید تحلیل جامعی از وضعیت بر اساس روش SWOT analysis صورت گیرد تا از دل آن بتوان به نقاط قوت، ضعف، فرصت و یا تهدید پیبرد و پس از احصا این نقاط سازمان یا واحد آماده می شود تا آینده خود را بسازد.
ماهیت قوت و ضعف به درون سازما
ن مربوط میشود و فرصت و تهدید معمولاً محیطی است. در اینجا در جدول شماره ۴ این تحلیل را مشاهده میکنید.
Strengths
Weaknesses
-
- همگامی با قوانین مصوبه در تاکید به لزوم استفاده از IT و دولت الکترونیکی؛ مدرن و به روز شدن
-
- نرم افزار GIS و نرم افزار های تحت وب مرتبط
-
- سامانه پرداخت الکترونیکی
-
- وجود پیشخوان های فعال
-
- متخصصان IT و شبکه
-
- هزینه آموزش و نرم افزار مورد نیاز
-
- هزینه اینترنت و سخت افزارهای لازم