۴-۴-۴-۳) مدل تحلیل مسیر سوم :
متغیر مستقل آگاهی اجتماعی از ۷ فاکتور زیر تشکیل شده است:
۱) آگاهی اجتماعی در آسان بودن درک انتخابهای دیگران
۲) آگاهی اجتماعی در شگفتزده شدن نسبت به کارهای دیگران
۳) آگاهی اجتماعی در تشریح کردن عادت عصبانی شدن افراد
۴) آگاهی اجتماعی در خشمگین شدن افراد نسبت به نظر خواهی افکار شخص
۵) آگاهی اجتماعی در قابل پیشبینی بودن افراد
۶) آگاهی اجتماعی در درک ناراحتی ایجاد شده افراد
۷) آگاهی اجتماعی در متعجب شدن به عکسالعمل دیگران
حال میخواهیم تأثیر این فاکتورها را بر متغیر وابسته رضایت مشتریان محاسبه کنیم.
شکل(۴-۳): ضرایب رگرسیونی متغیر آگاهی اجتماعی
در این شکل ۱۴/۱ نشان دهنده میزان ضریب رگرسیونی میان متغیر آگاهی اجتماعی در آسان بودن درک انتخابهای دیگران و متغیر رضایت مشتریان است همچنین عدد ۰۶/۳ نیز نشان دهنده واریانس متغیر آگاهی اجتماعی در آسان بودن درک انتخابهای دیگران، می باشد. سایر مقادیر ارائه شده در شکل فوق را نیز به همین صورت می توان تفسیر کرد.
آگاهی اجتماعی در آسان بودن درک انتخابهای دیگران را با ، آگاهی اجتماعی در شگفتزده شدن نسبت به کارهای دیگران را با ، آگاهی اجتماعی در تشریح کردن عادت عصبانی شدن افراد را با ، آگاهی اجتماعی در خشمگین شدن افراد نسبت به نظر خواهی افکار شخص را با ، آگاهی اجتماعی در قابل پیشبینی بودن افراد را با ، آگاهی اجتماعی در درک ناراحتی ایجاد شده افراد را با ، آگاهی اجتماعی در متعجب شدن به عکسالعمل دیگران را با ، و متغیر وابسته رضایت مشتریان را با نمایش دهیم، با توجه به ضریب رگرسیونی، مدل رگرسیونی خطی برازش داده شده به داده ها، به صورت زیر می باشد:
با بهره گرفتن از این مدل رگرسیونی، هر مقدار مد نظر، از متغیر رضایت مشتریان را می توان با بهره گرفتن از کسب رضایت بیشتر در جلوگیری از مشکل با بهره گرفتن از آگاهی اجتماعی در آسان بودن درک انتخابهای دیگران، آگاهی اجتماعی در شگفتزده شدن نسبت به کارهای دیگران، آگاهی اجتماعی در تشریح کردن عادت عصبانی شدن افراد، آگاهی اجتماعی در خشمگین شدن افراد نسبت به نظر خواهی افکار شخص، آگاهی اجتماعی در قابل پیشبینی بودن افراد، آگاهی اجتماعی در درک ناراحتی ایجاد شده افراد، آگاهی اجتماعی در متعجب شدن به عکسالعمل دیگران، پیش بینی کرد.
برای این مدل میزان آماره ، و سطح معنی داری برابر ۰۰۰/۰ است. چون سطح معنی داری از ۰۵/۰ کمتر است نتیجه می گیریم که مدل رگرسیونی برازش داده شده میان متغیرهای مستقل و وابسته معنی دار و مناسب است.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
حال می خواهیم تعیین کنیم که کدامیک از متغیرهای مستقل دارای بیشترین تأثیر بر متغیر وابسته هستند، برای این منظور ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل را محاسبه می کنیم، هر متغیری که دارای ضریب استاندارد بیشتری داشته باشد، تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد.
جدول (۴-۲۲): ضرایب استاندارد مؤلفه های متغیر آگاهی اجتماعی
نام مؤلفه و ضرایب استاندارد
رتبه بندی
آگاهی اجتماعی در آسان بودن درک انتخابهای دیگران
۴۸۴/۰
۵
آگاهی اجتماعی در شگفتزده شدن نسبت به کارهای دیگران
۳۹۶/۰
۶
آگاهی اجتماعی در تشریح کردن عادت عصبانی شدن افراد
۳۰۰/۰
۷
آگاهی اجتماعی در خشمگین شدن افراد نسبت به نظر خواهی افکار شخص
۵۶۲/۰
۴
آگاهی اجتماعی در قابل پیشبینی بودن افراد
۹۰۷/۰
۱