در این مدل عوامل چهارگانه با مشخصه های A1، A2 ، A3 و A4 بکار رفته اند. همچنین متغیر تصویر برند با عنوان IMAGE در این جدول نمایان است.
۴-۴ بررسی فرضیات تحقیق
در این قسمت از فصل چهارم باتوجه به نتایجی که از آزمونهای مختلف آماری و روشهای ساختاری به دست آوردیم به آزمون فرضیات تحقیق میپردازیم. باتوجه به اینکه روش اصلی تجزیه و تحلیل دادهها برای تحقیق حاضر استفاده از روش SEM است؛ لذا، برای تایید یا رد فرضیات تحقیق از نتایج آزمونهای این روش بهره میبریم. اساس کار بررسی فرضیات نتایجی است که در جداول۴-۸ و ۴-۲۴ و نمودار ۴-۲۰ ظاهر شدهاند. قانون مورد استناد برای آزمون فرضیات باتوجه به نتایج معادلات ساختاری مراجعه به مقدار آماره T و سطح معناداری (P-Value) است. در این بخش برای هریک از فرضیات تحقیق، استدلالهای لازم برای آزمون فرضیه ارائه میشود.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۴-۱ آزمون فرضیه اول
کیفیت خدمات ارائه شده بر تصویر برند بانک مسکن شهر کرمانشاه تاثیر مستقیم دارد.
جدول ۴-۲۵ : آزمون فرضیه اول
مسیر
ضریب مسیر
آماره t
P-Value
کیفیت خدمات تصویر برند
۱۵۹/۰
۶۹۵/۳
۰۰۰/۰
در آزمون فرضیه اول تحقیق، با بهره گرفتن از نتایجی که از آزمون همبستگی (جدول ۴-۸) و روش معادلات ساختاری مدل تحقیق به دست آمد (جدول ۴-۲۴ و نمودار ۴-۲۰) معنیداری تاثیر متغیر «کیفیت خدمات» بر «تصویر برند» مورد تایید قرار گرفت. این نتیجه را اینگونه میتوان استنباط کرد که مطابق نتایج ارائه شده در جدول فوق، مقدار آماره t محاسبه شده برای این فرضیه، ۶۹۵/۳ میباشد که مقداری بالاتر از ۹۶/۱ است. همچنین سطح معنیداری برابر ۰۰۰/۰ میباشد که کمتر از مقدار ۰۵/۰ است. مقدار ضریب مسیر در این رابطه، ۱۵۹/۰ است که باتوجه به استدلالهای بیان شده این ضریب مسیر معنادار است و باتوجه به علامت آن این رابطه از نوع مستقیم است .بنابراین نتیجه میشود که «کیفیت خدمات» تاثیر معناداری بر «تصویر برند» دارد و فرضیه پژوهشی تایید میگردد.
۴-۴-۲ آزمون فرضیه دوم
تنوع خدمات ارائه شده بر تصویر برند بانک مسکن شهر کرمانشاه تاثیر مستقیم دارد.
جدول ۴-۲۶ : آزمون فرضیه دوم
مسیر
ضریب مسیر
آماره t
P-Value
تنوع خدمات تصویر برند
۴۰۳/۰
۱۸۰/۱۰
۰۰۰/۰
در آزمون فرضیه دوم تحقیق، با استفاده نتایجی که از آزمون همبستگی (جدول ۴-۸) و روش معادلات ساختاری مدل تحقیق به دست آمد (جدول ۴-۲۴ و نمودار ۴-۲۰) معنیداری تاثیر متغیر «تنوع خدمات» بر «تصویر برند» مورد تایید قرار گرفت. این نتیجه را اینگونه میتوان استنباط کرد که مطابق نتایج ارائه شده در جدول فوق، مقدار آماره t محاسبه شده برای این فرضیه، ۱۸۰/۱۰ میباشد که مقداری بالاتر از ۹۶/۱ است. همچنین سطح معنیداری برابر ۰۰۰/۰ میباشد که کمتر از مقدار ۰۵/۰ است. مقدار ضریب مسیر در این رابطه، ۴۰۳/۰ است که باتوجه به استدلالهای بیان شده این ضریب مسیر معنادار است و باتوجه به علامت آن این رابطه از نوع مستقیم است. بنابراین نتیجه میشود که «تنوع خدمات» تاثیر معناداری بر «تصویر برند» دارد و فرضیه پژوهشی تایید میگردد.
۴-۴-۳ آزمون فرضیه سوم
مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده بر تصویر برند بانک مسکن شهر کرمانشاه تاثیر مستقیم دارد.
جدول ۴-۲۷ : آزمون فرضیه سوم
مسیر
ضریب مسیر
آماره t