نتایج حاصله در رابطه با وضعیت سنی پاسخگویان نمایانگر این است که از کل نمونه آماری از مشتریان بانک ملی در شهرستان بندرعباس، ۷ درصد به مشتریان رده سنی زیر ۳۰ سال، ۵۳ درصد به مشتریان رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال و ۴۰ درصد نیز به مشتریان رده سنی ۴۱ سال به بالا اختصاص داده شده است.
نمودار ۴-۳- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رده سنی
۴-۲-۴- آماره های توصیفی نگرش نسبت به تبلیغات
در مجموع برای ارزیابی و سنجش نگرش نسبت به تبلیغات از ابعاد باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات (سوال۱-۸)، مزایای اجتماعی نسبت به تبلیغات (سوال۹-۱۶)، باورهای اخلاقی نسبت به تبلیغات (سوال۱۷-۲۰)، باورهای قانونی نسبت به تبلیغات(سوال۲۱-۲۵) و مفید بودن شخصی تبلیغات(سوال۲۶-۳۰) استفاده شده بود، این متغیر در مجموع متشکل از ۳۰ گویه در سطح سنجش ترتیبی و در قالب طیف لیکرت و به شکل ۵ گزینه ای طراحی شده بود که بعد از جمع زدن گویه های رتبه ای، متغیر فاصله ای با دامنه ۷۲ نمره به دست آمد، نمره ۱۵۰ بیانگر بسیار بالا بودن نگرش نسبت به تبلیغات و نمره ۳۰ بیانگر بسیار پایین بودن نگرش مشتریان بانک ملی نسبت به تبلیغات میباشد، با توجه به جدول (۴-۴) می توان چنین عنوان کرد که سطح نگرش نسبت به تبلیغات در جامعه مورد مطالعه، تقریباً بالاتر از متوسط نمره ها می باشد (میانگین = ۱۱۱٫۷ )
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۴-۴- آماره های توصیفی مربوط به میزان نگرش نسبت به تبلیغات
میانگین
میانه
مد
انحراف معیار
واریانس
دامنه تغییرات
حداقل آماره
حداکثر آماره
تعداد
۱۱۱٫۷
۱۰۹
۱۱۰
۶٫۸
۴۷٫۲
۷۲
۶۰
۱۳۲
۳۸۰
۴-۲-۴-۱- آماره های توصیفی میزان باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات از دیدگاه مشتریان
برای سنجش میزان باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات از دیدگاه مشتریان بانک ملی در شعبات شهرستان بندرعباس ،از ۸ گویه در سطح اندازه گیری رتبه ای به صورت طیف پنج گزینه ای استفاده شده بود که در آن نمره ۴۰ بیانگر در سطح بالا بودن باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات و نمره ۸ مبین پایین بودن باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات میباشد.
با توجه به یافتههای تحقیق در جدول (۴-۵) میانگین بدست آمده از مجموع گویه ها برای افراد مورد مطالعه ۲۸٫۳ میباشد ، با توجه به میانگین نمره های ۸ تا ۴۰ که نمره ۲۴ میباشد ،پس نتیجه برآورد میانگین پاسخگویان بالاتر از حد متوسط میباشد که بیانگر این است که از دیدگاه مشتریان باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات نزد مشتریان بانک ملی در شهرستان بندرعباس در سطح بالایی میباشد.
جدول ۴-۵- آماره های توصیفی میزان باورهای اقتصادی نسبت به تبلیغات از دیدگاه مشتریان
میانگین
میانه
مد
انحراف معیار
واریانس
دامنه تغییرات
حداقل آماره
حداکثر آماره