- وقتی اتومبیل ها توقف کردند، در جهت مستقیم از خط کشی عبور باید صورت پذیرد.
- اگر در محل گذرگاه عرضی عابر پیاده ، در وسط خیابان، میانه، رفوژ و یا سکو وجود دارد، در آن قسمت توقف و با مراعات اصول ذکر شده و مشاهده به سمت دیگر و اطمینان از نبود خطر از نیمه دوم خیابان عبور باید انجام پذیرد.
- در گذرگاههای عرضی چراغ دار با جزیره میانی باید عبور از خیابان به صورت دو مرحله ای یا متناوب و به عنوان دو معبر مجزا در نظر گرفته شود.
-
- نرده های کنار خیابان برای افزایش ایمنی عابران پیاده است. فقط از قسمت هایی عبور باید صورت گیرد که فاصله ای بین نرده های محافظ برای عبور عرضی عابر باز گذاشته شده باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
- برای عبور از عرض خطوط ویژه اتوبوس، براساس آنچه که گفته شد عمل کنید. به علاوه دقت کنید که اتوبوس ها معمولاً در خطوط ویژه با سرعت بیشتری نسبت به دیگر وسایل نقلیه حرکت می کنند. همچنین کنترل دوچرخه سواران و یا دیگر وسایلی که در خطوط ویژه اتوبوس حرکت می کنندنیز ضروری است.
- اگر عبور از میان اتومبیل های پارک شده صورت میگیرد، ابتدا در کنار اتومبیل و در حاشیه خیابان توقف کرده و مطمئن شوید که می توان تردد خودروها در خیابان را به خوبی دید و همچنین، رانندگان نیز به خوبی قادر به دیدن عابر باشند.
- فقط در زمانی سوار یا پیاده عابر از وسایل نقلیه مجاز باشد که اتوبوس توقف کامل کرده و راننده اجازه سوار و پیاده شدن داده شده باشد. هیچ گاه به طور مستقیم از جلو یا پشت اتوبوس اقدام به عبور از عرض خیابان نباید صورت گیرد. پس ازعبور وسایل نقلیه عمومی عابر میتواند آمد و شد در خیابان را به طور کامل در هر دو جهت صورت دهد چرا که دید عابر در این زمان بیشتر است.
۴-۳- روش اجرای برنامهریزی تسهیلات پیادهروی
همانگونه گه در بند قبل اشاره شد فرایند برنامهریزی تسهیلات پیادهروی با پیروی از روش برنامهریزی سیستماتیک، شامل شناسایی مسائل، تعیین محدودیتها، اهداف و مقاصد، تعیین دامنه و روش مطالعه، جمع آوری و تحلیل آمار و اطلاعات، ارائه گزینهها، طراحی نهایی و اجرای برنامه ممکن است. یک برنامه پیادهروی ممکن است در محدوده یک ساختمان، یک مجموعه، شبکه هسته مرکزی یک شهر و حتی شبکههای بزرگتر باشد. دامنه پروژه ممکن است در یک طیف گسترده از برنامههای اصلاحی کم هزینه تا پروژههای بزرگ بلندمدت متغیر باشد. در شکل ۹ نمونه یک فرایند اجرای برنامهریزی سیستم پیاده ارائه شده است.
طراحی