پایان نامه آماده کارشناسی ارشد – ۵-۴-۲ پیشنهادات کاربردی براساس نتایج پژوهش – 4
پیشرفت داشته باشند. پس اگر ازلحاظ عاطفی و اجتماعی به دانشجویان توجه شود شاید بتوان شاهد بهبود وضعیت تحصیلی آنان شد. چرا که افزایش انگیزه در دانشجویان سبب ارتقاء سطح علمی آنان میگردد. همین طور مدیریت روابط و خود مدیریتی در بعد هوش هیجانی را اگر بهبود بخشیم میتوانیم در این زمینه موفقیت های شایان توجهی کسب نمائیم.
۵-۴- پیشنهادات
۵-۴-۱ پیشنهادهایی برای پژوهش های بعدی
-
- پیشنهاد می شود رابطه هوش هیجانی مدیران با پیشرفت تحصیلی دانشجویان در سایر دانشگاه های علوم انسانی نیز بررسی شود تا مشخص شود که آیا در رشتههای علوم انسانی هم بین هوش هیجانی مدیران و پیشرفت تحصیلی دانشجویان رابطه وجود دارد؟
-
- ازآنجا که هوش هیجانی نقش مهمی در زندگی ایفا می نماید و در موفقیت قشرهای مختلف جامعه تأثیرگذار است؛ پیشنهاد می شود در این زمینه نیز تحقیقاتی کاربردی انجام گیرد.
-
- با توجه به اینکه این پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد؛ پیشنهاد می شود در دانشگاهای دیگر این پژوهش تکرار شود تا همسوئی و یا عدم همسوئی تحقیقات روشن شود.
- پیشنهاد می شود رابطه بین هوش هیجانی مدیران و رشته های مختلف دانشگاهی مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود میزان هوش هیجانی مدیران با سایر رشته ها چه تفاوتی باهم دارند.
۵-۴-۲ پیشنهادات کاربردی بر اساس نتایج پژوهش
-
- تلفیق دانش مدیریتی و تواناییهای هیجانی در مدیران دانشگاه میتواند در پیشرفت تحصیلی دانشجویان مفید باشد. بنابرین پیشنهاد می شود در جهت به رسمیت شناختن و نهادینه شدن جایگاه هوش هیجانی در نظام مدیریتی دانشگاه مدلی طراحی و اجرا گردد.
-
- پیشنهاد می شود کارگاه های آموزشی هوش هیجانی به وسیله متخصصان امر در دانشگاه و مراکز آموزش عالی برگزار شود تا مدیران و اساتید دانشگاه با شیوه ها و مهارت های بهبود ارتقای هوش هیجانی آشنا شوند.
-
- پیشنهاد می شود نشست ها و جلساتی در دانشگاه ها با حضور مدیران و اساتید موفق و سرآمد در زمینه هوش هیجانی برگزار گردد تا مدیران و اساتید از نزدیک با نمونه ها و الگوهای عینی در این حوزه آشنا شوند و خصوصیات و مهارت های آن ها را بهتر یاد بگیرند.
- اهمیت به پژوهش و ایجاد مراکز تحقیقاتی در نهادهای علمی و ادارات دولتی وغیردولتی جهت افزایش توسعه همه جانبه در کشور چرا که با انجام تحقیقات کاربردی و به کاربردن آن ها در تمامی امور جامعه می توان مشکلات موجود در جامعه دانشگاهی را رفع نمود.
منابع و ماخذ
فهرست منابع فارسی
-
- آقایار، شریفی. (۱۳۸۵). کاربردهوش هیجانی. اصفهان: سپاهان.
-
- بابایی،صفرحاجی. (۱۳۸۹). بررسی نقش هوش هیجانی برعملکردتحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه بندپی غربی بابل. پایان نامه کارشناسی. دانشگاه پیام نوربابل.
-
- باقری، منصور. (۱۳۸۱٫ نقش آموزش مهارتهای زندگی در دانش، نگرش و عزت نفس دانش آموزان مقطع راهنمایی. پایان نامه کار شناسی ارشد ، دانشگاه تهران .
-
- برادبری، تی. و جی گریوز. ۱۳۸۴٫ هوش هیجانی: مهارتهاوآزمونها. ترجمه مهدی گنجی، تهران: ساوالان.
-
- بشارت، محمدعلی. ۱۳۸۵٫ بررسی رابطه هوش هیجانی باموفقیت تحصیلی دانشآموزان. مجله اندیشههای نوین تربیتی. دوره ۲: شماره ۳ و ۴٫
-
- پاشا شریفی. حسن. (۱۳۷۹). نظریه و کاربرد هوش و شخصیت. انتشارات رشدسخن.
-
- پلاچیک، آر. (۱۳۸۱). هیجانها. ترجمه محمودرمضانزاده. مشهد: آستان قدس.
-
- پیشقدم، رضا. و بهزاد قنسولی. ۱۳۸۷٫ نقش هوش هیجانی در یادگیری زبان انگلیسی و موفقیت تحصیلی. مجله پژوهش زبان های خارجی. شماره۴۳٫
-
- ثمری، علیاکبر. و فهیمه طهماسبی. ۱۳۸۶٫ بررسی رابطه هوش هیجانی وپیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامه اصول بهداشت روانی. پاییز و زمستان ۱۳۸۶، شماره ۳۵،۳۶ .
-
- جرالدسی، د. و ماروین، آ.گ. ۱۳۷۷٫ رفتاردرمانی بالینی. ترجمه علون آبادی. چاپ دوم، مرکزنشردانشگاهی چمران.
-
- جلالی، سیداحمد. ۱۳۸۱٫ هوش هیجانی. فصلنامه تعلیم و تربیت، سال هجدهم، شماره ۱و۲، بهار و تابستان ۱۳۸۱، شماره مسلسل ۷۰-۶۹٫
-
- حدادی کوهسار، علی اکبر. (۱۳۸۳). بررسی مقایسهای رابطه هوش هیجانی باسلامت روان وپیشرفت تحصیلی در دانشجویان شاهد و غیرشاهد ددانشگاه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، روانشناسی بالینی، دانشکده علوم انسانی، ددانشگاه شاهد.
-
- حسن خانزاده، عباسعلی. و لیلی صفیخانی. بی تا. بررسی رابطه بین شخصیت و شادکامی. نشریه اصلاح و تربیت شماره ۱۳۱٫
-
- حسینعلیان، محسن. ۱۳۸۴٫ بررسی رابطه بین هوش هیجانی وپیشرفت تحصیلی. وبلاگ جهاد دانشگاهی ( http//www.sid.ir).
-
- حسینی حسین آبادی، فاطمه. ۱۳۸۳٫ مقاله درباره هوش هیجانی چه میدانید؟ روزنامه همشهری ۲۹.
-
- خسرو جاوید، مهناز. (۱۳۸۱). بررسی اعتبار و روایی سازه مقیاس هوش هیجانی شوت در نوجوانان. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشکده علوم انسانی، ددانشگاه تربیت مدرس.
-
- خسروی، ز.، درویزه، ز. و رفعتی، م. ۱۳۷۷٫ نقش حالتهای خلقی بر شیوه ارزیابی دانش آموزان دخترازتوانایی مشکل گشایی خود. فصلنامه اندیشه و رفتار.
-
- دلاور، علی. (۱۳۶۷). روش آماری در روانشناسی و علوم تربیتی. (چاپ چهارم). دانشگاه پیام نور تهران.
-
- دهشیری، غلامرضا. ۱۳۸۳٫ بررسی رابطه هوش هیجانی با استرس دانش آموزان مقطع متوسطه. تازه های و پژوهشهای مشاوره، جلد ۴، شماره ۱۲٫
-
- دهشیری، غلامرضا. ۱۳۸۵٫ بررسی رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی. وبلاگ جهاد دانشگاهی( http//www.sid.ir).
-
- دهشیری، غلامرضا. ۱۳۸۵٫ بررسی رابطه هوش هیجانی باپیشرفت تحصیلی دانشآموزان. نشریه داخلی تازه ها و پژوهشهای مشاوره، شماره ۱۸٫
-
- رزاقی، ر. (۱۳۷۹). بررسی تأثیرمنبع کنترل بر ایمن سازی درماندگی آموخته شده. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران، تهران.
-
- زارع، علی. (۱۳۸۰). مقایسه سهم هوش هیجانی وهوش عمومی در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم متوسطه شهر شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم پزشکی ایران.
-
- سبحانی، رویا. (۱۳۸۳). بررسی میان هوش هیجانی و سخترویی با پیشرفت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم و تحقیقات.
-
- سلیمی، ابوالفضل. (۱۳۸۵). بررسی رابطه هوش و پیشرفت تحصیلی. دانشگاه تربیت معلم تهران.
- سیف، علی اکبر. (۱۳۷۸). روانشناسی پرورشی. چاپ ششم انتشارات آگاه
-
- Bar-On ↑
-
- Caruso ↑
-
- Brukn ↑
-
- Gravtr ↑
-
- Goleman ↑
-
- Effer ↑
-
- – Interpersonal ↑
-
- – Intrapersonal ↑
-
- Jim Newman ↑
-
- Kessler ↑
-
- Lyper ↑
-
- Epstien ↑
-
- Marnic Kurvbyn ↑
-
- Daniel Gamn ↑
-
- Palazvr ↑
-
- Davis Astankvf- Rvbrtr ↑
-
- – Emotional Intelligence Quotient ↑